maandag 10 november 2014

Rioollucht in huis

Rioollucht Wat kan ik doen tegen een rioollucht uit het douchputje? Af en toe gebeurd het dat er uit het duocheputje een vieze rioollucht komt. Ik laat de kraan dan even lopen en dan is het even weg maar vaak komt het ook weer terug. En het gebeurd maar af en toe maar is erg irritant. Weet iemand hoe het komt en hoe je er afkomt? Zwanenhals leegmaken Als het stankslot van je douche lek is, waar blijft dat water dan? Heb sinds een tijd last van een penetrante rioollucht uit het doucheputje. zoeken op gv geeft aan dat het stankslot waarschijnlijk lek is, maar zou ik dan geen lekkage in het vertrek onder de douche moeten hebben? Die lekkage is gedeeltelijk afhankelijk van de bouwmaterialen van het huis. Wij hebben ook lekkage gehad bij de douche, maar dat duurde wel even tot we erachterkwamen, omdat het water door de muur weg stroomde en dus niet in het vertrek eronder uit het plafond kwam druppen. Maar als het stankslot lek is, dan moet dat water inderdaad ergens heen. Wat is de oorzaak van een kokende accu? In de caravan hebben wij een omvormer, waarbij ook een accu gebruikt wordt. Als we op 220 staan wordt de accu opgeladen. We roken de laatste 2 dagen een rioollucht in de caravan, maar konden deze niet thuis brengen. Vandaag ontdekte we dat de accu stond te koken. Ik heb de hoofdschakelaar maar omgezet, zodat de accu is uitgeschakeld, maar wat is de oorzaak en wat kan ik eraan doen? Zorg voor een goede lader een drie of vier traps. Die stank is knalgas zeer explosief, tijdens het laden altijd zorgen voor voldoende ventilatie. Een accu die laad mag 14,6 volt geven tijdens druppel fase 13.6 in geladen toestand zonder gebruikers of lader is hij vol bij12.8 volt In mijn badkamer hangt een vreselijke rioollucht. Kan dat kwaad voor de gezondheid. ? De woonstichting heeft al zoveel gedaan in mijn badkamer. Bad open gemaakt, op het dak iets gemaakt. Koker open gebroken, nieuwe buis en giffons geplaatst. Niets helpt het blijf stinken, niet elke dag maar ineens is het er weer. Het maakt niet uit of het regent of droog is. Ik slaap naast de badkamer en wordt er ‘s nachts wakker van. Dan ga ik naar beneden om op de bank verder te slapen. Het is een eengezinswoning van 19 jaar oud Zuivere rioollucht kan giftig zijn,maar ik veronderstel dat de geur in uw badkamer geen zuivere rioolucht,maar eerder een andere of combinatie van andere geuren.(Rioolgassen kunnen zeer giftig zijn.Ze bevatten in meer of mindere mate H2S (rotte eierlucht)PH gassen (waterstoffosfiden met verschillende formules die naar rotte vis stinken) en soms zure gassen en andere giftige dampen alsmede stikstofoxiden en ammoniak die ook (zeer) giftig zijn).Je zou je tot de millieudienst van de gemeente kunnen wenden en kijken of zij u niet verder kunnen helpen of eventueel een analise van de gassen kunnen maken. Wat te doen tegen de vieze geur van rioollucht? Bij mijn vader in de zaak komt een vieze rioollucht uit de wc vandaan. De boel is niet verstopt en hij zegt zelf dat het komt doordat de buurman aan het verbouwen is. Ik vind het geen reclame voor de zaak en vroeg me af of er een goed middel is tegen de stank. Bleekwater dat helpt. En anders even googelen daar vind je wel antwoorden. Wil je meer info over Rioollucht, check riool24.nl/rioollucht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten